Vrácení a reklamace
Informace k uplatnění reklamace
Zakoupení zboží jste jakožto spotřebitel povinen prokázat předložením kupního dokladu, případně jiným, dostatečně věrohodným způsobem.
Jakožto spotřebitel nemůžete uplatnit práva z vad, které jste sám způsobil nesprávným užíváním zboží (tj. užíváním k jinému účelu, než je výrobek určen, vystavením zboží nadměrnému zatížení a namáhání) či úmyslným poškozením nebo práva z vad, o kterých jste při koupi věděl. Stejně tak i u vad, pro které jsme s Vámi, jakožto prodávající a spotřebitel, dohodli snížení kupní ceny. Neodpovídáme ani za běžné opotřebení zboží.
Záruční lhůta je 24 měsíců od zakoupení zboží a jeho následného převzetí. Reklamaci je třeba uplatnit bezodkladně, aby nedošlo k rozšíření vady a v jejím důsledku k zamítnutí reklamace. Včasným oznámením vady poté, co se objeví, si můžete zajistit bezproblémové vyřízení reklamace.
PRAKTICKÉ POKYNY:
Pokud se na zboží, zakoupeném v našem e-shopu, vyskytla vada, neváhejte nás nejprve kontaktovat e-mailem či telefonicky. Rádi s Vámi probereme veškeré možné varianty jejího vyřízení a poradíme s dalším postupem.
- Zboží zakoupené v našem e-shopu, u kterého se projevila vada, můžete reklamovat, a to zasláním nejlépe na adresu DEXTRUM Fulfillment, Kirilovova 181, 739 21 Paskov, Česká republika.
- Zboží nám doručte kompletní, včetně všech jeho součástí (tj. včetně všech přídavných popruhů, přívěsku aj.).
- K reklamovanému zboží nebo do emailu info@levande.cz přiložte vyplněný a podepsaný tento „Formulář pro uplatnění reklamace“ s podrobným popisem vady zboží, preferovaným způsobem vyřízení reklamace, Vašimi kontaktními údaji a přiložte kopii dokladu o zakoupení zboží.
- Věnujte prosím pozornost zejména správnému uvedení bankovního účtu, na který Vám budeme vracet peníze v případě, kdy bude reklamace vyřízena formou slevy z kupní ceny či vrácením plné kupní ceny.
- Zásilka s reklamovaným zbožím musí být zabalena odpovídajícím způsobem pro přepravu. Nepřebíráme odpovědnost za škody způsobené přepravou zboží v nevhodném obalu nebo vlivem chybné manipulace se zbožím.
- Projeví-li se vada na zboží v průběhu šesti měsíců od jeho převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí (viz ust. § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012, občanský zákoník, v platném znění). V takovém případě nám zboží doručte výše zmíněným způsobem a my zajistíme bezodkladnou výměnu zboží za bezvadné či vrácení kupní ceny.
- Lhůta k vyřízení reklamace je nejdéle 30 dní a začíná běžet dnem převzetí zboží prodávajícím. Reklamační řízení se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Relevantní ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, k uplatnění reklamace:
§ 2165
(1) Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
§ 2167
Ustanovení § 2165 se nepoužije
a) u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
b) na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
c) u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím, nebo
d) vyplývá-li to z povahy věci.
§ 2169
(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
(2) Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
(3) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
§ 2170
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
§ 2173
Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu druhá strana v písemné formě, kdy právo uplatnil, jakož i provedení opravy a dobu jejího trvání.
Informace k odstoupení od kupní smlouvy:
- Zboží zakoupené v našem e-shopu můžete bez problémů vrátit, a to zasláním nejlépe na adresu: DEXTRUM Fulfillment, Kirilovova 181, 739 21 Paskov, Česká republika, ve lhůtě 30 dnů ode dne, kdy jste obdrželi zásilku se zbožím.
- Zboží nám zašlete nepoškozené, neopotřebené, kompletní, včetně všech jeho součástí (tj. včetně všech přídavných popruhů, přívěsku, visačky, dust bagu, pokud byl součástí zásilky aj.). Pokud jste k nákupu obdrželi dárek, přiložte jej rovněž ke zboží, které vracíte.
- Ke zboží, které vracíte, nebo do emailu info@levande.cz přiložte vyplněný a podepsaný tento „Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy“ a přiložte kopii dokladu o zakoupení zboží.
- Věnujte, prosím, pozornost zejména správnému uvedení bankovního účtu, na který Vám budeme vracet peníze za vrácené zboží.